Federer najbardziej wartościowym sportowcem świata
Według rankingu London School of Marketing Roger Federer jest najbardziej wartościowym marketingowo sportowcem na świecie. W tym zestawieniu szwajcarski tenisista wyprzedził amerykańskich golfistów – Tigera Woodsa i Phila Mickelsona oraz słynnego koszykarza LeBrona Jamesa.
Głównym kryterium branym pod uwagę przy tworzeniu listy była szacowana wartość marki danego zawodnika. Uwzględniono również, jaki udział w ogólnych zarobkach sportowców stanowią wpływy z umów sponsorskich oraz jaki jest ich zasięg w mediach społecznościowych.
Roger to bezpretensjonalny, szczery i twardo stąpający po ziemi człowiek, który poświęca dużo czasu swoim partnerom i angażuje się w sprawy licznych fundacji. Firmy poszukują ludzi mogących stanowić pozytywny wzorzec i Roger idealnie się do tego nadaje – skomentował Tony Godsick, agent Szwajcara reprezentujący agencję TEAM8.
W czołowej dwudziestce rankingu znalazło się aż pięciu tenisistów i dwie tenisistki. Na 7 miejscu uplasował się Serb Novak Dżoković, a tuż za nim Hiszpan Rafael Nadal. Wysoką pozycję zajęła też Rosjanka Maria Szarapowa.
Lista 20 najbardziej wartościowych marketingowo sportowców
według London School of Marketing:
1.Roger Federer – Tennis
2. Tiger Woods – Golf
3. Phil Mickelson – Golf
4. LeBron James – Koszykówka
5. Kevin Durant – Koszykówka
6. Rory McIlroy – Golf
7. Novak Dżoković – Tenis
8. Rafael Nadal – Tenis
9. Mahendra Singh Dhoni – Krykiet
10. Cristiano Ronaldo – Piłka nożna
11. Kobe Bryant – Koszykówka
12. Maria Szarapowa – Tenis
13. Lionel Messi – Piłka nożna
1
4. Usain Bolt – Lekkoatletyka
15. Neymar – Piłka nożna
16. Andy Murray – Tenis
17. Kei Nishikori – Tenis
18. Derrick Rose – Koszykówka
19. Floyd Mayweather – Boks
20. Serena Williams – Tenis