Federer najbardziej wartościowym sportowcem świata

/ Agnieszka Śrutwa , źródło: własne/atpworldtour.com, foto: AFP

Według rankingu London School of Marketing Roger Federer jest najbardziej wartościowym marketingowo sportowcem na świecie. W tym zestawieniu szwajcarski tenisista wyprzedził amerykańskich golfistów – Tigera Woodsa i Phila Mickelsona oraz słynnego koszykarza LeBrona Jamesa.

Głównym kryterium branym pod uwagę przy tworzeniu listy była szacowana wartość marki danego zawodnika. Uwzględniono również, jaki udział w ogólnych zarobkach sportowców stanowią wpływy z umów sponsorskich oraz jaki jest ich zasięg w mediach społecznościowych.

Roger to bezpretensjonalny, szczery i twardo stąpający po ziemi człowiek, który poświęca dużo czasu swoim partnerom i angażuje się w sprawy licznych fundacji. Firmy poszukują ludzi mogących stanowić pozytywny wzorzec i Roger idealnie się do tego nadaje – skomentował Tony Godsick, agent Szwajcara reprezentujący agencję TEAM8.

W czołowej dwudziestce rankingu znalazło się aż pięciu tenisistów i dwie tenisistki. Na 7 miejscu uplasował się Serb Novak Dżoković, a tuż za nim Hiszpan Rafael Nadal. Wysoką pozycję zajęła też Rosjanka Maria Szarapowa.
 
 
 
Lista 20 najbardziej wartościowych marketingowo sportowców 
według London School of Marketing:
 
1.Roger Federer – Tennis


2. Tiger Woods – Golf


3. Phil Mickelson – Golf

4. LeBron James – Koszykówka
5. Kevin Durant – Koszykówka

6. Rory McIlroy – Golf


7. Novak Dżoković – Tenis

8. Rafael Nadal – Tenis

9. Mahendra Singh Dhoni – Krykiet


10. Cristiano Ronaldo – Piłka nożna
11. Kobe Bryant – Koszykówka
12. Maria Szarapowa – Tenis
13. Lionel Messi – Piłka nożna

1
4. Usain Bolt – Lekkoatletyka


15. Neymar – Piłka nożna


16. Andy Murray – Tenis
17. Kei Nishikori – Tenis



18. Derrick Rose – Koszykówka


19. Floyd Mayweather – Boks


20. Serena Williams – Tenis