Rekordowe mistrzostwa

/ Tomasz Krasoń , źródło: atpworldtour.com/własne, foto: AFP

Za nami kończące sezon ATP World Tour Finals, które po raz czwarty gościły w londyńskiej O2 Arenie. Na korcie największy sukces odniósł Novak Djoković, który wygrał turniej z kompletem zwycięstw, ale świętować mogą również organizatorzy imprezy.

Turniej cieszył się bowiem rekordową oglądalnością. Dopisali kibice zarówno w londyńskiej hali, jak i przed telewizorami i w sieci. Przez 8 dni zmagań w O2 Arenie najlepszych tenisistów świata oklaskiwało łącznie 263 229 osób. To rekord mistrzostw ATP. Poprzedni, również należący do Londynu, wynosił 256 830. Trudno się więc dziwić, że ciesząca się tak ogromnym zainteresowaniem impreza będzie rozgrywana w angielskiej stolicy do 2015 roku. Przez pierwsze 4 laty w O2 Arenie pojawiło się bowiem ponad milion kibiców.

Ogromna ilość kibiców śledziła zmagania tenisistów przed telewizorami na całym świecie. Szacuje się, że łącznie zmagania w Londynie śledziło 100,7 miliona widzów. Frekwencja dopisała również na stronie TennisTV.com, która jest oficjalnym partnerem ATP, jeśli chodzi o transmisje w sieci. Przez cały turniej przekaz z Londynu włączano prawie 4 miliony razy, co w stosunku do poprzedniego roku jest wynikiem lepszym o 25 procent. Świetnie przedstawiają się również statystyki strony głównej ATP, którą w minionym tygodniu odwiedziło blisko 3 i pół miliony użytkowników.

Brad Drewett, szef ATP, powiedział: – The Barclyas ATP World Tour Finals po raz kolejny zapewniły spektakularne zwieńczenie niesamowitego sezonu rozgrywek ATP. O2 Arena jest świetnym miejscem dla naszych mistrzów. Turniej kontynuuje imponujący rozwój. W imieniu ATP jestem niesamowicie wdzięczny za wsparcie, jakie impreza otrzymuje od fanów na całym świecie.

Rekordowe mistrzostwa
W telewizji:

– 100,7 miliona widzów na całym świecie przez 8 dni trwania turnieju
– przekaz przez 56 stacji do 193 krajów (łącznie 5580 godzin transmisji)
– w Wielkiej Brytanii ponad 60 godzin relacji w Sky Sports i 20 godzin w BBC

W sieci:
– stronę główną ATP odwiedziło 3,4 miliona użytkowników
– transmisje dostarczane przez TennisTV.com obejrzało 3,75 miliona widzów, o 25 procent więcej niż rok wcześniej
– ponad 40 milionów kliknięć „Lubię to!” na Facebooku (poprawa o 222 procent), wzrost aktywności na Twitterze o 93 procent
– oficjalny kanał na YoutTube – 727 800 wyświetleń i ponad milion minut obejrzanych materiałów

Mistrzostwa ATP w liczbach:
1 760 000 – nagroda (w dolarach) niepokonanego w turnieju Novaka Djokovicia
1 023 438 – liczba widzów w O2 Arenie w ciągu 4 lat rozgrywania turnieju
440 005 – liczba gości w O2 Arenie podczas tegorocznego turnieju (łącznie ze strefą kibica)
407 000 – kwota zebrana podczas uroczystej gali na rzecz szpitala dziecięcego
263 229 – liczba widzów w O2 Arenie podczas całego turnieju
288 – liczba asów zaserwowana podczas całego turnieju (każdy as do wsparcie w wysokości 200 funtów na rzecz fundacji kupującej sprzęt tenisowy do londyńskich szkół)
242 – liczba rakiet naciągniętych w trakcie turnieju
200 – ilość litrów farby zużytej do pomalowania kortu centralnego w O2 Arenie
28 – ilość godzin potrzebna na rozłożenie kortu wewnątrz O2 Areny.